Desi se vorbeste foarte mult despre inteligenta, nici pana in ziua de azi nu se stie exact ce se ascunde in spatele acestei notiuni. Empiric, inteligenta se poate evalua dupa randamentul invatarii, dupa usurinta si profunzimea intelegerii si dupa dificultatea si noutatea problemelor pe care elevul este in stare sa le rezolve.

                Inteligenta joaca un rol foarte important mai ales in scoala. Daca elevii inteligenti se descurca bine, cei mai putini inteligenti sunt priviti ca si cand ar avea un handicap. Se considera, pe nedrept, ca inteligenta si capacitatea de invatare inseamna acelasi lucru. Inteligenta este o trasatura necesara, dar nu si suficienta pentru a avea rezultate bune la invatatura. Pe langa inteligenta, este nevoie de autodisciplina si motivatie. Copilul nu se naste deci prost sau destept, ci cu capacitatea de a ajunge destept.

                 Psihologii au stabilit ca exista 7 tipuri de inteligenta care sunt independente unele de altele

          -Inteligenta rationala si matematica. Elevul invata mai usor daca informatile sunt prezentate in maniera simbolica, grafica, matematica.

          -Inteligenta vizuala si spatiala. Elevul invata mai usor daca vede lucrurile sau daca ii sunt prezentate mintal.

         -Inteligenta auditiva si verbala. Este inteligenta marilor scriitori sau oratori, care inteleg ascultand.

        -Inteligenta muzicala si ritmica.

         -Inteligenta miscarii.

         -Inteligenta interpersonala, ce se refera la cunoasterea de sine. Pentru a invata, acest tip de elev este nevoit sa se retraga si sa reflecteze singur asupra celor predate.

        -Inteligenta interpersonala este inteligenta celor care comunica foarte usor si se impun in fata colegilor, deoarece ii intelege de parca le-ar citi gandurile. Este cea mai importanta inteligenta, in viata.